Dieta śródziemnomorska chroni przed rakiem

Dieta śródziemnomorska chroni przed rakiem

Nawet dieta mająca tylko niektóre elementy diety śródziemnomorskiej może obniżyć ryzyko nowotworu o 12 procent - informuje "British Journal of Cancer".

Ceniona za swoje zdrowotne walory dieta śródziemnomorska, typowa zwłaszcza dla mieszkańców Hiszpanii i Grecji, obfituje w owoce, warzywa, ryby, oliwę i wino, natomiast zawiera mało czerwonego mięsa.

Trwające osiem lat badania nad wpływem diety na zdrowie zostały przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Harvarda na 26 tys. Greków. Okazało się, że samo tylko zwiększone spożycie oliwy obniża zagrożenie nowotworami o 9 procent, zaś ograniczenie spożycia czerwonego mięsa i większe spożycie grochu, fasoli oraz soczewicy daje ryzyko o 12 procent mniejsze.

Inne badania - przeprowadzone przez naukowców z Institute of Food Research w Norwich - wykazały, że dodawanie do posiłku brokułów ogranicza ryzyko raka prostaty w przypadku mężczyzn z genetyczną predyspozycją do tej choroby. PMW

PAP - Nauka w Polsce / 2008-07-04

źródło:www.osesek.pl/wiadomosci-i-ciekawostki/dieta-zywnosc/890-dieta-srodziemnomorska-chroni-przed-rakiem.html



Linki znajomych:
Mieszkania Bydgoszcz Mieszkania Toruń Mieszkania na sprzedaż glazura
Odzież Ciążowa ddd deratyzacja Świnoujście Unikatowe Meble Stylowe od producenta
Marek Ignor Tadeusz Cymański waluta kredytu Zespół muzyczny Tarnów
oferty pracy restauracje włoskie pracodawca biura rachunkowe